TIP 2 NAAR YOUR FIT LIFE – EET MET REGELMAAT EN OP VASTE TIJDEN

De tip naar YOUR FIT LIFE 🧐🍏 ||

Tip 2. Eet met regelmaat en op vaste tijden.

Plan voor jezelf vaste tijden in voor je maaltijden en tussendoortjes. Door op vaste tijden te eten is de kans dat je een maaltijd of tussendoortje overslaat kleiner, dit omdat je het gewend bent om op deze manier en op deze tijden te eten. Je lichaam geeft daarnaast ook sneller een signaaltje af, zoals een knorrende maag of een hongergevoel, omdat je normaliter wél op dit tijdstip eet.

Eet daarnaast met regelmaat, het liefst 6 maaltijden/tussendoortjes per dag. Op deze manier zorg je er namelijk voor dat je tussendoor weinig tot geen honger hebt, waardoor je ook minder snel gaat snoepen of snaaien. Daarnaast verdeel je de maaltijden ook meer over de dag, waardoor je na een grote maaltijd geen piek in je bloedsuiker krijgt met als gevolg dat je moe wordt en een dipje krijgt!

Soms is het lastig om tijdens drukke werkzaamheden je maaltijd of tussendoortje te eten. Kijk dan of je iets kunt eten dat iets sneller gaat en wat makkelijker is, maar zorg er wel voor dat het gezond blijft!
Mocht het echt niet lukken, eet dan een keer iets later. Maar sla geen maaltijden over!

Vergeet je de tussendoortjes alsnog? Zet dan gewoon een wekkertje op je telefoon. Hierdoor wordt je er toch aan herinnert en kun je het tussendoortje alsnog eten!☺️🍏

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *